کاربردهای فتوشاپ

۵ بازديد

احتمالا تا حالا شنیده اید که کسی بگوید: “این قطعا فتوشاپ شده!” اگر در مشاغلی کار می کنید که با خلاقیت سر و کار دارند مثل طراحی، عکاسی، کارگردانی هنری و یا مشاغل خلاقانه دیگر، پس حتما شنیدن این جمله برایتان عادی است. ولی اگر در چنین زمینه هایی مشغول به کار نیستید اما به هنرهای تجسمی علاقمندید، پس باید اطلاعاتتان درباره فتوشاپ را بالا ببرید.

فتوشاپ (Photoshop) نرم افزار ویرایش عکس و کارهای گرافیکی محصول شرکت ادوب (Adobe) است. فتوشاپ طیف گسترده ای از ویژگی ها و قابلیت های ویرایش تصویر و همچنین ایجاد گرافیک های پیچیده را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار به یک استاندارد صنعتی برای بسیاری از افراد خلاق تبدیل شده چون کارهای متنوع بسیار زیادی می توان با آن انجام داد و معمولا یکی از اولین برنامه هایی است که خیلی از افراد نحوه کار با آن را یاد می گیرند.

از فتوشاپ در چه زمینه هایی می توان استفاده کرد؟

1- تولید محتوا با فتوشاپ برای رشد و پیشرفت در رسانه های اجتماعی

فتوشاپ برای ساخت و ویرایش محتوای رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر یا فیس بوک بسیار عالی است. خیلی ها صد در صد محتوای صفحات اینستاگرام و توییترشان را با استفاده از فتوشاپ ایجاد می کنند.

2- ویرایش عکسها برای خوشمزه تر به نظر رسیدن!

به این تصویر نگاه کنید. من بعد از وارد کردن تصویر در ادوب لایت روم (Adobe Lightroom)، برای رنگ آمیزی، شفاف سازی و اصلاح آن از فتوشاپ استفاده کردم. ادوب فتوشاپ به شما اجازه می دهد تا موقع ویرایش عکسها، کنترل دقیق تری روی آنها داشته باشید. توانایی استفاده از لایه‌ها برای تنظیمات منحصر به فرد هنگام تولید تصاویری مثل این تصویر، یکی از قابلیت های کلیدی فتوشاپ است.

3- ساخت لوگو برای یک برند جدید

فتوشاپ ابزاری عالی برای ساخت لوگو است و به شما کمک می کند تا همه ایده هایتان را رو کاغذ بیاورید. اینکه می توانید لایه های مختلف را به صورت گروهی سازماندهی کنید فوق العاده است. علاوه بر این، اضافه کردن متن و اصلاح آن هم با استفاده از پنل کاراکتر فتوشاپ بسیار آسان است.

4- ارائه کار طراحی وب سایت

بعد از اینکه طرح های مورد نظرتان برای یک وب سایت جدید را با برنامه ای مثل Adobe Xd ساختید، می توانید اسلایدهایتان را به فتوشاپ بیاورید تا بتوانید آنها را برای ارائه به مشتری سازماندهی کنید. اینجاست که فتوشاپ واقعا بدردتان می خورد و عالی عمل می کند، چون به شما امکان می دهد با بقیه نرم افزارهای ادوب به طور یکپارچه کار کنید.

5- ساخت نمونه های بسته بندی واقعی

وقتی نوبت به ساخت مدل ها و پکیج های واقعی برای پروژه تان می رسد، فتوشاپ بسیار قدرتمند ظاهر می شود. این برنامه به شما کمک می کند تا مشتریانتان ایده های ذهنی شما را کاملا درک و آن را به طور واقعی درک کنند.

6- توسعه برنامه های تلفن همراه

به عنوان یک طراح، می توانید روی ساخت برنامه های تلفن همراه هم کار کنید و در طول این فرایند فتوشاپ بسیار به شما کمک می کند. فتوشاپ با سایر برنامه های ادوب به خوبی کار می کند و باعث می شود تا کار شما واقعا تاثیرگذار و عالی از آب دربیاید.

7- ساخت پوسترهای جالب

ترکیب متن و تصویر، دقیقا همان چیزیست که فتوشاپ آن را انجام می دهد. اگر به عکس بالا نگاه کنید، می بینید که من با استفاده از فتوشاپ تصویر را ویرایش کرده ام تا به رنگ مناسب برسد. علاوه بر این می توانید عکستان را برش بدهید، روی سوژه فوکوس کنید، به تصویرتان متن اضافه کنید و پوستر تحسین برانگیزی بسازید.

8- طراحی داخلی

برای طراحی داخلی می توانید از ادوب فتوشاپ استفاده کنید! من از این نرم افزار برای طراحی طرح های یک سالن فوتبال فانتزی در یک استادیوم فوتبال استفاده کردم.فتوشاپ به من کمک کرد تا ایده هایم را برای برنامه های مختلف داخل سالن ارائه کنم.

9- ارائه مهارتی مثل دستیار الکسا آمازون

کار کردن روی پروژه ای مثل آمازون الکسا (Amazon Alexa) که در آن مواد بصری زیادی برای ساخت و ایجاد وجود ندارد سرگرم کننده است. همانطور که در تصویر میبینید، من از فتوشاپ برای ساخت اسلاید و اینفوگرافیک استفاده کردم تا قابلیت صوتی و آماری جالبی از نحوه پیش بینی رشد دستگاه های دارای قابلیت صوتی در آینده ارائه کنم.

10- ساخت آثار هنری با کارتون های مورد علاقه تان

این مورد یکی از پروژه های جالب و سرگرم کننده است که خود من آن را خیلی دوست دارم. شما می توانید از فتوشاپ برای ساخت یک اثر هنری جالب با کاراکترهای کارتون مورد علاقه تان استفاده کنید. 

آیا یادگیری فتوشاپ ارزشش را دارد؟

آموزش فتوشاپ رشت نه تنها به درد کسانی می خورد که در زمینه طراحی و گرافیک یا مشاغل مربوط به خلاقیت کار می کنند، بلکه برای سایر افراد هم مفید است. از آنجایی که در حال حاضر رسانه های اجتماعی و تولید محتوا به بخش بزرگی از کسب و کارهای مختلف تبدیل شده اند، هر نوع سابقه کار با برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ باعث می شود شما فرصت های شغلی خوبی پیدا کنید. شرکت هایی که در زمینه خلاقیت فعالیت می کنند تقریبا همیشه موقع استخدام نیروی جدید سابقه کار با فتوشاپ را در الزاماتشان لحاظ می کنند.

ادوب فتوشاپ قابلیت های متنوع زیادی دارد و به افراد خلاق امکان می دهد تا هر کاری را با این نرم افزار انجام بدهند. گاهی اوقات این برنامه تنها چیزیست که برای خلق آثار خلاقانه به آن نیاز دارید. یادگیری فتوشاپ می تواند فرصت های جدیدی را در زمینه های مختلف برای شما ایجاد کند. وقتی کاملا روی فتوشاپ مسلط شدید، موقعیتی عالی برای یادگیری و استفاده از سایر نرم افزارهای ادوب خواهید داشت، چون بعضی از ابزارها و میانبرها در همه برنامه های ساخت کمپانی ادوب بسیار شبیه هم هستند.

 علاوه بر فتوشاپ نرم افزارهای دیگری مانند کورل ، ایلوستریتور و... نیز هستند که برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب می باشد شما همچنین می توانید با آموزش کورل رشت و آموزش ایلوستریتور رشت به یک گرافیست حرفه ای تبدیل شوید.