سایت رسپانسیو چیست ؟

۳ بازديد

یک سایت ریسپانسیو (یا واکنش‌گرا) سایتی است که به گونه‌ای طراحی شده است که به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش دستگاهی که از آن بازدید می‌شود سازگار شود. به این معنی که فرقی نمی‌کند از رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند استفاده کنید، سایت به درستی نمایش داده می‌شود و استفاده از آن آسان خواهد بود.

در اینجا چند نمونه از نحوه عملکرد یک وب سایت ریسپانسیو آورده شده است:

  • روی یک رایانه رومیزی: ممکن است محتوای سایت در دو یا سه ستون با نوار کناری در کنار آن نمایش داده شود.
  • روی یک تبلت: ممکن است همان محتوا در یک یا دو ستون با نوار کناری در بالا یا پایین نمایش داده شود.
  • روی یک گوشی هوشمند: محتوا ممکن است به صورت یک ستون با منوی کشویی برای ناوبری نمایش داده شود.

مزایای یک وب سایت رسپانسیو چیست ؟

مزایای داشتن یک وب سایت ریسپانسیو متعدد است:

  • تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می‌کند. اگر وب‌سایت شما برای دستگاهی که کاربر از آن استفاده می‌کند بهینه‌سازی نشده باشد، ممکن است ناوبری در آن دشوار باشد و محتوا به درستی نمایش داده نشود. این می‌تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف و از دست دادن بازدیدکنندگان شود.
  • به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو به وب سایت‌های ریسپانسیو اولویت می‌دهند، زیرا آنها برای کاربران تجربه بهتری را ارائه می‌کنند.
  • به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری به وب سایت خود جذب کنید. با افزایش تعداد افرادی که از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، داشتن یک وب سایت ریسپانسیو ضروری است تا بتوانید به این مخاطبان بالقوه دسترسی پیدا کنید.
  • نگهداری آن آسان‌تر است. با یک وب سایت ریسپانسیو، نیازی به ایجاد و نگهداری دو وب سایت جداگانه برای کاربران دسکتاپ و موبایل نیستید.

اگر در حال طراحی وب رشت هستید یا به دنبال به روز رسانی وب سایت فعلی خود هستید، حتما باید یک وب سایت ریسپانسیو را در نظر بگیرید. این یک سرمایه گذاری هوشمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری به دست آورید، مشتریان بالقوه بیشتری ایجاد کنید و در نهایت، فروش خود را افزایش دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.